RoNewMedia: Mark Cowan, Facebook, despre marketing online

Posted on Noiembrie 9, 2010. Filed under: Internet | Etichete:, , , , |

Mark Cowan, de la Facebook, prezintă la RoNewMedia avantajele marketingului online pe reţeaua de socializare. Totuşi, o singură chestie mă deranjează. Oricît de mare “şi de tare” ar fi Facebook, din prezentarea lui Cowan reiese o doză foarte mare de aroganţă. Ce-i drept, la 500 de milioane de utilizatori activi lunar, nu-i de mirare. Mai departe, cu liniuţe:

  • Toată lumea trăieşte cu impresia că dacă are cont de Facebook, deja ştie tot ce e de ştiut despre Facebook. De fapt, un focus grup pe Facebook poate fi cît populaţia unei ţări mai mici.
  • Facebook trebuie văzută ca mai mult decît o platformă: este un mediu. De la campania lui Obama şi pînă la FarmVille. “Economia virtuală” va fi de 10 miliarde de dolari în 2010 (habar n-am ce-nseamnă economia virtuală).
  • Utilizatori activi lunar: 500 de milioane, dintre care 200 de milioane de pe mobil. 76% iau în considerare recomandările familiei şi prietenilor.
  • Brandul nu trebuie poziţionat doar pe pagina dedicată, cît mai ales pe paginile utilizatorilor, de altfel acesta fiind şi spaţiul lor principal în care interacţionează. Facebook este despre oameni reali care împărtăşesc informaţii reale.
  • Oportunităţi de marketing: 1. Ads. 2. Pages. 3. Innovations (aplicaţii, social plugins, mobile).
  • Facebook este o platformă de comunicare. Media ar trebui împărţită în TV, print, internet, OOH (…) şi Facebook.
  • Nu s-au schimbat foarte multe în online în ultimii 15 ani. Facebook a adus nou noţiunea de engagement. Este, practic, word-of-mouth la o scară mult mai mare.  Reclamele bazate pe engagement cresc cu 68% ad recall, cu 100% awareness-ul mesajului şi de patru ori intenţia de cumpărare.
  • Facebook Pages este un hub pentru branduri. De exemplu, branduri cu mai multe informaţii pe Facebook decît pe site-ul produsului.
  • Social plugins este modul prin care îţi transformi site-ul într-un obiect social. Un exemplu este pluginul Facebook de pe site-uri, care îţi afişează link-urile recomandate de prieteni.
  • Levi’s a făcut un experiemtn interesant. A introdus un buton de “Like” pentru produsele magazinului online, astfel încît şi prietenii de pe Facebook să poată vedea ce haine îţi plac.
  • Beneficii: trafic, engagement, consumer insights.
  • 68% dintre marketerii din US au implementat sau urmează să implementeze un buton de “Like”.
  • Skoda a făcut un alt experiment: cu cît s-au strîns mai multe like-uri, cu atît mai mult a scăzut preţul.
  • Facebook Places ar putea fi lansat în România înainte de Crăciun, însă nu e o certitudine.
  • Facebook Deals ar putea fi lansat în România pînă la sfîrşitul anului
  • Facebook Presence este un alt concept nou, un soi de “Like” offline. Un experiment interesant a fost realizat de Coca-Cola în cadrul unui proiect, Village, un soi de sat de distracţie pentru tineri. Fiecare participant a primit o brăţară cu un chip care conţinea datele de logare la Facebook. Printre altele, apropierea brăţării de un soi de receiver, de exemplu în sala de biliard, trimitea pe Facebook un “Like”. De asemenea, brăţara permitea tagging-ul automat în fotografii.

sursa:subiectiv.ro

Make a Comment

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

%d blogeri au apreciat asta: